Nog 1 dag Hanoi en dan naar huis

24 november 2009 - Hanoi, Vietnam

Terug in Hanoi had ons hotel van voor Halong Bay een kamer voor ons vrijgehouden, maar na een nacht daar geslapen te hebben werd er op onze deur geklopt, de hotel receptioniste. Of we wilden uitchecken want de kamer was via internet door iemand anders geboekt! Later bleek dit een leugen te zijn omdat ze wilde dat we meer betaalde. De kamer die we gekregen hadden kostte namelijk 4 dollar meer dan wij eigenlijk betaalden omdat ze die prijs voor onze trip naar Halong Bay aan ons beloofd had. Maar wat kan ons die 4 dollar nou schelen? Maar we moesten dus op zoek naar een ander hotel. Voordat we dat gingen doen zijn we naar het mausoleum complex geweest. Hier was net de oud president Ho Chi Minh, die 50 jaar geleden is gestorven,  terug van zijn jaarlijks bezoek voor 3 maanden aan Rusland om opgelapt te worden. Dit was namelijk maar tot 's morgens 11.00 uur open.

Toen we daar van terug kwamen zijn we nog een half uurtje op hoteljacht geweest. Hotels genoeg, maar het is nu hoogseizoen en bijna alles was vol. Toch nog ergens een kamer gevonden en wie kwamen  we onderweg tegen? Een stel australiers die we in Sihanoukville tijdens de halloweenparty hadden leren kennen. Meteen afgesproken om vanavond wat met hun te gaan eten en drinken.

De rest van de dag hebben we doorgebracht in winkels. Heel veel lampenwinkels en een paar souvernirswinkels. Roy neemt wel een stuk of 10 spaarlampen mee naar huis.

Na een gezellige afsluitavond in de kroeg vliegen we morgenmiddag naar huis.... Word weer wennen die kou.

We hebben nog wel 1 tegenslagje gehad. Een virus op onze foto's, dus als iemand iemand weet die goed is met het terughalen van gedelete foto's, laat ons het alsjeblieft even weten.

Bedankt iedereen voor alle reacties op onze blog!

Groetjes Roy en Marjan

1. Ivonne Beekmans:
    24 november 2009
    Hoi Roy en Marjan!
    Geniet van de laatste avond en succes met de terugreis! Leuk je binnenkort weer live aan de telefoon te hebben!
    groetjes Ivonne
  2. Pap en mam:
    24 november 2009
    Ik ben blij als je hier weer binnen stapt.
    8 weken op een 1/2 dag na is een hele ruk.
    Een hele goeie reis en tot donderdagmorgen.
    Pap en Mam
  3. Yvon:
    Hey!
    Jullie zitten nu al in het vliegtuig, dus als jullie dit lezen zijn jullie alweer in het koude Nederland! Fijn dat jullie zo'n goeie reis hebben gehad. Ben heel benieuwd naar alle verhalen en foto's live. En fijn om jullie weer te zien en spreken.
    Tot snel!

Liefs Yvon
  4. Carlo (collega Lian):
    Hoi Roy en Marjan,

Kan geen fotos terughalen, maar als je nog een bepaalde foto van Vietnam wil kan ik die miasschien wel sturen.

gr. Carlo (collega Lian)
  5. Emiel B:
    Hey mensen,

Mooie verslagen en goed om te lezen dat Boy daar ook aan lichtjes denkt!

Btw over die foto's, in Bulgarije hebben Manus en ik ook zoiets gehad, dus als jullie ons/mij vertrouwd dan kunnen we het wel proberen! (Ohja toen hebben we de foto's wel teruggekregen)

Groeten en tot weer us.
  6. Tante Sjaan:
    27 november 2009
    Heej jullie zijn ondertussen al weer gewend aan de regen en de kou. Maar jullie hebben wel een mooie vakantie achter de rug, waar je nog vaak met veel genoegen aan terug kunt denken. Hedde al weer iets bedacht voor een volgende vakantie? Nou dat horen we dan hog wel eens. Groetjes en tot ziens.
  7. marco en angela:
    21 november 2011
    he roy en marjan, geniet van de laatste avond.
    Voor de foto's is misschien tommie een optie, die heeft na het crashen van onze laptop alle gegevens en foto's terug kunnen halen.
    veel plezier nog, een goeie vlucht en tot in NL!