Nha Trang en Hoi An

17 november 2009 - Hoi An, Vietnam

In Nha Trang aangekomen was het weer mooi weer. Het strand daar viel wel een beetje tegen, het lag vol met hout en andere rotzooi. Ze waren het wel al een beetje aan het opruimen, maar je kon wel zien dat het hier een paar dagen geleden een storm was geweest. We hebben hier een boottocht gedaan naar een aquarium en naar eilanden in de buurt. In dat aquarium zaten de vissen ook echt in zo'n aquarium zoals wij thuis kennen, best zielig eigenlijk. Daarna konden we snorkelen in 'clear water'. Dit viel tegen, het water was nog troebel van het slechte weer zodat je maar zo'n 3 meter vooruit kon kijken. Wel jammer, maar toch was het wel leuk. Na een zangshow van de bemanning kregen we de floating bar. Dan kun je met een band op de zee drijven met een rood wijntje in de hand. Volgens Roy was dat wijntje echt smerig, ik heb hem niet geproefd.

De dag daarop hebben we een brommertje gehuurd en waren we van plan om naar Doc Let Beach te rijden, een mooi wit strand 25 km verderop volgens onze receptioniste. Dit bleek dus na wat zoeken 50 km te zijn. Daar aangekomen moesten we betalen voor dat strand en aangezien we niet al te veel geld hadden meegenomen en al 2x zoveel hadden moeten tanken en ook nog wel wat wilden snacken besloten we om naar het gratis strand erlangs te gaan. Alleen dit lag of vol met puin of vol met vissersboten. Dus besloten we om langs het strand terug te rijden naar Nha Trang, das ok een mooie rit dachten we. Dat was het zeker, langs de zee, door de bergen over een weg die ze nog aan het maken waren, maar volgens iedereen die we tegen kwamen liep die weg wel naar Nha Trang. Uiteindelijk kwamen we in een vrij groot dorp terecht en daar zei een oude man dat we terug door de bergen moesten om in Nha Trang te komen. Maar een ander vrouwtje zei weer dat we gewoon verder moesten rijden. Uiteindelijk kwamen we uit in een drassig weiland vol met koeien en een boer die geen engels kon. Toen kwamen er ineens nog een oude vent en een meisje aan en die wezen dat we door het weiland heen moesten en daar verder een zandpad op moesten rijden, ook zij spraken geen engels. Alleen die oude vent begon allemaal raar te doen en in het vietnamees te brabbelen. Volgens Roy en mij wilde hij mij daar houden en dat meisje aan Roy uithuwelijken. Wij zijn maar zo snel mogelijk richting dat zandpad gereden, maar dit kwam uiteindelijk weer uit op een oude begraafplaats! Aangezien de weg nu toch echt op bleek te houden zijn we maar omgedraaid en dezelfde weg door de bergen (zo'n 20 km ondertussen) terug gereden. Alleen dit moest vort wel in een bietje tempo, want om 18.00 uur 's avonds vertrok onze bus naar Hoi An. En we wilden nog graag inpakken, douchen en eten voordat we de bus instapten. Maar we hebben het gehaald!

Hoi An is echt een leuk stadje! Alles nog in oude staat, want het staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Heel veel winkeltjes en kleine barretjes en restaurantjes. Ook hier hebben we weer een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen. We zijn naar de Marble Moutains gereden. Vroeger waren dit eilanden, nu zijn het kliffen/rotsen/bergen met natuurlijke grotten waar ze boeddha's in en pagodes bij hebben gezet. Toen we hier weg reden kwamen we een weggetje tegen dat een berg opliep. Altijd leuk dachten we. Dat weggetje hield alleen niet op, het liep van top naar top. We hadden wel echt schitterend uitzicht over Danang en de zee. Uiteindelijk liep de weg weer naar beneden richting China Beach. Onderweg kwamen we nog een groot boeddha beeld tegen dat ze net aan het restaureren waren. De volgende dag lagen we op het strand bij Hoi An, wel schoon en redelijk wit dit keer, en vanaf daar konden we dat beeld zien staan, terwijl dit zo'n 40 km verderop was. Na dit dagje relaxen besloten we om de volgende dag maar weer verder te reizen naar Hue,een plaatsje in het midden van Vietnam.

1. Noortje en Nico:
    17 november 2009
    Heel toevallig op jullie website terecht gekomen! Hier Nico en Noortje, de 2 belgen uit Vang Vieng. Leuk te zien dat alles goed gaat met jullie. Hebben elkaar blijkbaar mislopen in HCM.
    Groetjes vanuit Kampot (Cambodja)
  2. geert en mams:
    17 november 2009
    Goh Roy was de deal dan niet beter!!!Jij dat arme meisje en die oude vent Marjan .Een rasechte brabantse die hem wel ns zou vertellen dat hij van jonge meisjes af moet blijven!!Enne wij zeiden toch dat fr een flinke storm was geweest!Verder klinkt t nog steeds erg Fantastisch!!Liefs Mams en Geert .PS Nog proficiat met je zus.
  3. Pap en mam:
    17 november 2009
    Jullie hebben weer een goede natuurkundeles gehad.
    Staan daar ook nog wegwijzers in de bergen of dorpjes? (Of 'n paalje) Je zou toch niet weten waar je naar toe rijdt. Jullie hebben nu zoveel ander eten op dat straks hier niks meer een probleem is denk ik.
    Nog ong. 10 dagen en dan horen we het wel.
    Groeten Pap en Mam
  4. jan en ellen:
    hoi jullie beiden.
    wat leuk. zeker dat ik dingen terug kan zien omdat ik er ook geweest ben. dus ik kan me een beetje met jullie de reis meebeleven. geweldig!! geniet ervan.
    groetjes pap en ellen
  5. Yvon:
    Hey,

Klinkt weer super! Avontuur, mooie en leuke dingen! En flink bruin geworden zo te zien.
    Geniet er nog lekker ff van!

Groeten Yvon
  6. Ivonne Beekmans:
    Ha,
    toch maar goed dat Roy die ruil even tegen heeft gehouden, een 'hero' hoor! Jaloers op die bruine armen! Jullie mam typte nog een dag of 10, nou dan vind ik het toch ook wel weer gezellig als jullie terug zijn! Zijn jullie de 28e al terug? Dan vier ik mijn verjaardag!
    groetjes Ivonne, die andere! hihi! met een I is toch net iets sjieker!
  7. Loes:
    19 november 2009
    Hé avonturiers,

Wat een gave foto's en super avonturen. Ik wil graag alle verhalen horen als jullie terug zijn. Geniet er nog even van!

Groetjes Loes
  8. Lucienn, Dion en Willem:
    19 november 2009
    Hoi Marjan en roy,
    Ik heb jullie verhalen gelezen, erg avontuurlijk en leuk.
    Het einde begint te naderen??? of niet???
    De foto's zijn ook super leuk. Ik en de kids natuurlijk wensen jullie nog een spannend en avontuurlijke vakantie. Ik kijk nog wel eens op de site wanneer jullie van plan zijn om terug te komen?
    groetjes Lucienne, Dion en Willem