Eindelijk in Laos

3 oktober 2009 - Luang Prabang, Laos

Na een lange, voorspoedige, maar toch wel vermoeiende reis zijn we dan geland in Luang Prabang, Laos. Zelfs Roy vond de reis wel meevallen. Alleen het propellervliegtuigje van Bangkok naar Luang Prabang was ff afwachten toen ie die zag staan.

Na ingecheckt te hebben in ons hotel zijn we maar gelijk de stad in gelopen. We hebben tempels bekeken en de zonsondergang gezien vanaf de heuvel Phu Si die midden in Luang Prabang staat. Het eerste eten in Laos was wel weer ff wennen, maar toch wel lekker. Roy had noedelsoep met kip besteld als voorgerecht, maar dat was gelijk ook genoeg voor hoofdgerecht en toetje, zo groot was de kom die hij kreeg!

De volgende dag hebben we brommertjes gehuurd. We waren van plan om naar de Kuang Si watervallen te gaan, maar door mijn navigatiekunsten duurde het ff voordat we daar aankwamen. Maar we hebben wel mooi sightseeing omgeving Luang Prabang gehad. Uiteindelijk waren we toch bij die waterval aangekomen en hij was de moeite waard!

Daarna besloten we om nog even naar Pak Ou te crossen om daar de limestone caves te bekijken. De rit er naar toe was echt super, een heel stuk langs de Mekong rivier en allemaal buffels langs de weg. Roy die dacht het allemaal wel te kunnen halen met zijn tankje benzine, maar in the middle of nowhere hebben we toch maar 1 brommertje achter gelaten om zijn benzine te sparen voor de terug weg naar de bewoonde wereld. We zijn met zijn tweeen op het andere brommertje verder gereden in de hoop dat het ene brommertje er op de terugweg nog zou staan.

Het was ff wennen achterop en dan ook nog over zo'n offroad, maar we zijn heel bij de grotten aangekomen, die trouwens helemaal niet echt spectaculair waren. Op de terugweg weer het ene brommertje opgepikt en natuurlijk zoals jullie allemaal mij (niet van Roy zegt ie) gewend zijn waren we weer te laat met het terug brengen van de brommers. Maar dat is Lao time, dat maakt hier allemaal niet zoveel uit.

Morgen trekken we weer verder naar Phonsavan. Hoe het ons daar vergaat lezen jullie de volgende keer wel weer.

1. Pepeke:
    3 oktober 2009
    Hoi Marjan en Roy,

Fijn dat jullie ondanks de vermoeiende lange reis, toch goed zijn aangekomen.
    Zo te lezen al veel gezien en gedaan en het mooie daarvan is, DAT ER NOG VEEL EN VEEL MEER TE DOEN EN TE ZIEN VALT!! We wensen jullie allebei een goede trip verder en we houden jullie logboek en foto's bij!! groetjes, Ton en Anika
  2. Corrie leermakers:
    5 oktober 2009
    hoi marjan en roy leuk om zo een mailtje te loggen jullie zullen wel heel veel zien wij hebben al enkele foto's gezien en wij wensen jullie nog hele mooie weken toe geniet er maar lekker van heel veel groeten van je oude buuren cor en frans
  3. koen:
    6 oktober 2009
    Passen jullie wel op voor de lichtslangen daar?