Siem Reap

26 oktober 2009 - Siem Reap, Cambodja

Eindelijk hebben we 3 dagen volop zon gehad! Dit is voor het eerst deze vakantie. Het is tot nu toe steeds een beetje bewolkt en regenachtig geweest, maar wel snikheet! Siem Reap is ook echt heel anders dan Ban Lung of Kratie. Dit is echt een leuk stadje met 's avonds genoeg te doen. Je hebt hier een barstreet, de naam zegt het al, een straat met alleen maar restaurantjes en barretjes. En die zijn nog tot laat open ook, dus niet net als in Laos om 23.00 uur alles dicht.

Maar we hebben hier ook nog iets anders gedaan als alleen maar kroeg hangen. We hebben 3 dagen tempels en een waterval bekeken. Klinkt heel saai 3 dagen alleen maar tempels kijken, maar de tempels van Angkor zijn echt de moeite waard! Het begint al met een mooie zonsopgang, allleen jammer dat het een beetje bewolkt was. En natuurlijk als je zo vroeg al op pad gaat ben je om een uurtje of 1 ook weer terug, dus nog tijd zat om een terrasje te pakken. Om natuurlijk de volgende morgen wel een beetje uit te slapen. San, onze tuktukchauffeur voor deze 3 dagen was alleen vergeten dat we de zonsopgang wilden zien, dus hebben we hem maar uit bed gebeld en gelukkig waren we nog net op tijd. Op de 2e dag kwam er ineens een kikker in onze tuktuk gesprongen. Net toen ik een foto van hem wou maken sprong ie recht in mijn gezicht! Was wel ff schrikken, maar eigenlijk ook wel lachen. Op de laatste dag had San te weinig benzine dus dat werd benzine aftappen van een voorbij komende tuktuk. Maar hij had net te weinig afgetapt om ons naar onze bestemming te brengen, dus hebben we de laatste 100 meter of zo maar gelopen en is hij benzine gaan halen met een andere tuktuk om ons een uurtje later weer op te pikken met een volle tank! Voor de rest was het wel een goeie gast.

Deze keer had ik geen hakken mee op vakantie maar ook slippers zijn niet aan mij besteed. Ik heb al 2 ouw paar versleten in Laos, en nu had ik nieuwe gekocht hier in Siem Reap. Ik heb ze nog maar een uurtje of 3 aan en ja hoor, een beetje rennen en springen en ze zijn alweer kapot. En dat net boven op een berg! Gelukkig waren er 2 duitse vrouwtjes en die hadden heel toevallig naald en draad bij. Daar zat ik dan boven op de berg mijn slipper aan elkaar te naaien. Maar voordat ik beneden was was ie alweer kapot. Dan maar verder op blote voeten. Toen we terug kwamen van de volgende tempel had San met behulp van een tyrip of iets mijn slipper weer gemaakt en hij loopt nog beter dan eerst.

Morgen vertrekken we met de boot naar Phnom Penh, daar gaan we proberen ons visa te regelen voor Vietnam.

1. jan en ellen:
    26 oktober 2009
    hoi roy en marjan

hier een berichtje uit haps. we genieten met jullie mee. het zijn weer mooie foto's die jullie op de site gezet hebben. zo te zien hebben jullie het wel naar je zin. hoe smaakt het eten daar? nog iets nieuws uitgeprobeert? we wensen jullie nog een goede voortzetting van de reis.
    groetjes
  2. Gertie:
    27 oktober 2009
    Hoi Roy en Marian,

Het ziet er echt allemaal geweldig uit! Ik zou zo met jullie willen ruilen.
    Koen en ik lezen elke keer trouw jullie verhalen en moeten er ook hard om lachen.
    Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Gertie
  3. Marieke Gosens:
    28 oktober 2009
    He Marjan en Roy,

Het klinkt gaaf en ziet er vooral erg gaaf uit daar zeg! Cool, die vleermuis van zo dichtbij!
    Het is nu woensdagavond, dus ja: ik ga trainen!
    Aan de avontuurlijke foto's te zien, zul jij ook wel op conditie blijven!
    Komende zaterdag onze eerste wedstrijd mét Libero Yvon! Komt goed!!

Groetjes Marieke
  4. Rachel en Stef:
    2 november 2009
    Leuk hoedje Roy! Net een echte Indiana Jones!
    Geniet ze nog met z'n 2en!

groetjes